از صحبت های مرحوم استاد عباس کاظمی رحمه ا...علیه

از تقلید بپرهیزیدکه بنیادتان را بر باد میدهد و دیری نمی گذرد که نخواهید دانست کیستید!

 آواز را صحیح یاد بگیرید و با صدای خودتان بخوانید

 

شعر"

بلبل از عشق گل و پروانه از سودای شمع            هرکسی سوزد به نوعی از غم جانانه ای

در این گوشه صدای  (لا)  به صورت  (لا کرن)   استفاده می شود

این گوشه به این دلیل باتحریر شروع نشده است که در واقع ادامه ی گوشه ی قبلی است و جدا از آن نمی باشد. نکته ی مهم در قسمت شعر این است که در هر دو مصراع از سیلاب ششم به بعد سیلاب ها با تحریر و اشاره های مختلفی به کار می روند که از نظر اجزا تقریبا شباهت دارند ولی ملودی ها به پرده به پرده به صورت نزولی به طرف شاهد  (ر)  حرکت می کنند.

نکته ی دیگر اینکه استفاده از کلمات تحریری  عزیز من و حبیب من در پایان هر دومصراع است که در واقع بخشی از قسمت شعری شده اند.جمله ی فرود این گوشه  بدون تغییر (لا کرن) مانند گوشه ی رهاب می باشد.

به این گوشه در شیوه ی تهران  اشتباها شهناز می گویند !

در ادامه به درج فایل صوتی و توضیح این مورد خواهم پرداخت انشالله